Άγχος... στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα!

Δημοσιεύθηκε στις 26-02-2016

Είστε στο δρόμο της προσωπικής ανάπτυξης και όλα πάνε καλά. Παρακολουθείτε τις διαλέξεις. Διαβάζετε τα βιβλία. Έχετε ακόμα και τα μπλουζάκια. Κάνετε τις καθημερινές ασκήσεις, αισθάνεστε την ηρεμία και τη γαλήνη και ξαφνικά, από το πουθενά, έρχεται η αναταραχή και το άγχος και μάλιστα έντονα! Η ζωή αρχίζει να δυσκολεύει, νιώθετε σαν μια τεράστια καταιγίδα να πλησιάζει την ακτή, και τα «χαστούκια» διαδέχονται το ένα το άλλο. Αναρωτιέστε, «Τι στο #$%& συμβαίνει;». Κάνετε διαλογισμό, προσεύχεστε και προσπαθείτε να συνδεθείτε με την εσωτερική σας γαλήνη. Ξέρετε ότι υπάρχει, αφού χτες τη νιώθατε. Τώρα όμως αισθάνεστε σαν το εσωτερικό σας GPS να σας κατευθύνει σε όλες τις λάθος στροφές. Η σταθερότητα έχει εξαφανιστεί τελείως και η ηρεμία κρύβεται σε άγνωστα μέρη. 

Τι μπορείτε να κάνετε για να επαναφέρετε την ψυχική σας γαλήνη;

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος συγγραφέας, λέκτορας και ερευνητής της νευροεπιστήμης,  Δρ. JoeDispenza, λέει πως όταν προκύψει ένα πρόβλημα και ξεχάσετε να ρυθμίσετε τον εσωτερικό σας κόσμο, ο οργανισμός σας αντιδρά άμεσα και τα επίπεδα του άγχους ανεβαίνουν κατακόρυφα. 

«Όταν βγαίνετε από την ισορροπία σας, μεταφερόσαστε σε μια κατάσταση άγχους και επιβίωσης - μια πολύ αρχέγονη κατάσταση. Όταν συμβαίνει αυτό, όλη η χημεία του σώματός σας αλλάζει και το ίδιο συμβαίνει και με τα εγκεφαλικά σας κύματα. Το κλειδί για να νιώσετε πάλι σε ισορροπία είναι να είστε συνειδητοί στην παρούσα στιγμή, το οποίο θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε τις αντιδράσεις σας σε στρεσογόνους παράγοντες. Θα αρχίσετε να βλέπετε ότι η συμπεριφορά σας καθορίζεται από επαναλαμβανόμενα πρότυπα αντίδρασης.»

«Το να είστε συνειδητά παρόντες στο ΤΩΡΑ, σημαίνει ότι αποκτάτε συναίσθηση των ασυνείδητων σκέψεών σας, ότι αντιλαμβάνεστε τις αυτόματες σκέψεις και αντιδράσεις σας και κατανοείτε ότι αυτές οι σκέψεις καθορίζουν τη συμπεριφορά σας.»  

Ο Δρ. Dispenza εξηγεί ότι, «όταν δημιουργείτε συνεχώς το ίδιο μοτίβο σκέψης, αυτό αποτυπώνεται μόνιμα στον ασυνείδητο νου σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το σώμα σας να έχει την ίδια ανταπόκριση σε μια συγκεκριμένη σκέψη ή σε ένα συναίσθημα, η οποία με τη σειρά της έχει ως αποτέλεσμα να εκδηλώνετε την ίδια συμπεριφορά. Σκεφτείτε τις ασυνείδητες σκέψεις και τα συναισθήματά σας, σαν ένα αεροπλάνο που έχει κολλήσει στη λειτουργία του αυτόματου πιλότου. Είναι αδύνατον να αλλάξετε το σχέδιο πτήσης σας, ανεξάρτητα από το πόσο πολύ το επιθυμείτε. Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι γι’ αυτό και απλά συνεχίζετε τους κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο. Δεν γίνεται να αλλάξετε την κατεύθυνση του αεροπλάνου μέχρι να πάρετε τον έλεγχο των οργάνων. Τα όργανα πτήσης μοιάζουν πολύ με το μυαλό σας. Θα πρέπει να επαναπρογραμματίσετε τον εγκέφαλό σας, προκειμένου να δημιουργήσετε ένα νέο τρόπο ανταπόκρισης του σώματός σας!»

Το άγχος μπορεί να έρθει με γρήγορους και ξαφνικούς τρόπους. Μπορεί να εμφανιστεί ως ένα εριστικό αφεντικό ή ένας ενοχλητικός γείτονας και, τόσο γρήγορα, όσο ένα παιδάκι που εξαφανίζεται μόλις γυρίσετε την πλάτη σας. Οι εσωτερικές σας σκέψεις και τα αρνητικά συναισθήματα, όπως η ανησυχία, ο φόβος και ο θυμός, μπορούν να είναι από τους μεγαλύτερους παράγοντες του άγχους σας.

Ο Δρ. Dispenza λέει, «αν αφεθεί χωρίς έλεγχο, το ασυνείδητο βλέπει όλους τους στρεσογόνους παράγοντες, εξωτερικούς ή εσωτερικούς, με τον ίδιο τρόπο».  Με την πάροδο του χρόνου, είτε δείτε ένα λιοντάρι, είτε ανησυχείτε αν θα χάσετε τη δουλειά σας, το σώμα σας θα «γυρνάει» απευθείας σε κατάσταση επιβίωσης.

Τι συμβαίνει όμως, όταν πρέπει να αντιμετωπίσετε κάτι από το παρελθόν; Μπορεί να είναι ένα άτομο, ένα μέρος ή ένα γεγονός με το οποίο έχετε μια ισχυρή σύνδεση. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι πάτε σε μια οικογενειακή συγκέντρωση.  Μπορείτε να προβλέψετε το αποτέλεσμα, αλλά το να βρεθείτε κοντά στην οικογένεια σας, μπορεί να προκαλέσει μια σειρά αντιδράσεων, που θα σας οδηγήσουν απευθείας στις εσωτερικές κρυψώνες του "παλαιού" σας εαυτού. Ξέρετε, αυτό που αισθάνεστε όταν η μαμά σας ρωτάει γιατί δεν έχετε παντρευτεί ακόμα ή όταν η θεία Μαρία σας λέει, για χιλιοστή φορά, πόσο έχει επιθυμήσει τον/την πρώην σας. Αρχίζετε να αισθάνεστε συναισθήματα που σας μεταφέρουν πίσω, στο παρελθόν. Μπορεί να νιώσετε μια σωματική αντίδραση ή να νιώσετε τον εαυτό σας να «μαζεύεται». Σκέφτεστε, «Μα πώς βρέθηκα εδώ;».

«Τη στιγμή που θα δείτε ένα άτομο με το οποίο είχατε μια εμπειρία στο παρελθόν, και τα συναισθηματικά σας "κουμπιά" πιεστούν, ασυναίσθητα επιστρέφετε στο παρελθόν», αναφέρει ο Δρ. Dispenza.

Πώς μπορείτε γρήγορα να ισορροπήσετε ξανά; Παραμένοντας στην παρούσα στιγμή και χωρίς να σκέφτεστε ότι το παρελθόν ή το μέλλον είναι καθοριστικός παράγοντας. «Όταν το σώμα σας βρίσκεται στο ΤΩΡΑ και παραμένει εκεί, αλλάζει η φυσιολογία σας, μειώνεται η παραγωγή στρεσογόνων ορμονών. Αρχίζετε να αισθάνεστε περισσότερο σαν τον εαυτό σας», σημειώνει ο Δρ. Dispenza.

Μπορεί να φαίνεται αντιφατικό, το να είστε όσο το δυνατόν περισσότερο στην παρούσα στιγμή, ενώ προσπαθείτε να μην βάλετε τις φωνές στη μητέρα σας ή τη θεία Μαρία, αλλά με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να ελέγξετε τα παλιά μοτίβα συμπεριφοράς. Μπορείτε να επαναφέρετε τον εαυτό σας και να ισορροπήσετε γρήγορα, και η επίσκεψή σας να γίνει πολύ πιο ευχάριστη με τους ανθρώπους που αγαπάτε.

Ο Δρ. Dispenza συνιστά τη δημιουργία νέων νευρωνικών εγγραφών, που θα σας βοηθήσουν να δείτε τις στρεσογόνες καταστάσεις κάτω από ένα νέο πρίσμα, τόσο νοητικά όσο και σωματικά, και συμβουλεύει τη χρήση του διαλογισμού για να το επιτύχετε. Όσο περισσότερο προγραμματίζετε και επαναλαμβάνετε τη συμπεριφορά σας, τόσο περισσότερο προετοιμάζετε τον εγκέφαλο και το σώμα σας για μια νέα κατάσταση. Έτσι, δημιουργείτε τον νέο σας εαυτό.

«Δείτε τα συναισθήματά σας και τι θέλετε να αλλάξετε. Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, θα αντιληφθείτε καλύτερα τη συναισθηματική σας κατάσταση και θα μπορέσετε να μειώσετε το χρόνο που ξοδεύετε στις συναισθηματικές σας μεταπτώσεις. Η αυτογνωσία οδηγεί στην αυτό-ενδυνάμωση.» 

Όταν νιώθετε ότι το άγχος σας καταλαμβάνει, κλείστε τα μάτια σας και αφιερώστε λίγα λεπτά στρεφόμενοι προς τον εσωτερικό σας κόσμο. Η συμβουλή αυτή έρχεται από τον άνθρωπο που έχει βοηθήσει χιλιάδες άτομα να μεταμορφώσουν τη ζωή τους προς το καλύτερο και έχει τα επιστημονικά δεδομένα που αποδεικνύουν την ορθότητα του λόγου του. Εστιάστε στην αναπνοή σας, που είναι μια πρακτική διαλογισμού, και σε οτιδήποτε σας αποσυνδέει από το περιβάλλον σας.

Είναι ο τρόπος για να φτιάξετε έναν πιο δυνατό εαυτό. Έναν εαυτό που όσο και αν το άγχος του χτυπάει την πόρτα, αυτός την κρατά ερμητικά κλειστή.